Historie van Codex

Codex is in 2010 opgericht door acht zeer actieve studenten van de opleiding HBO-rechten. Meerdere malen zijn er al pogingen geweest tot het oprichten van een studievereniging voor de opleiding hbo-rechten, maar helaas zonder resultaat. Totdat Bilal Arbaj kwam met het initiatief tot oprichting van een studievereniging. Bilal was van mening dat het niet hebben van een studievereniging een gemis was voor de opleiding. Daarop heeft hij een aantal studenten opgezocht die zich actief in wilden zetten voor de studievereniging. Uitgangspunt gedurende de oprichting was dan ook ‘door en voor de studenten van HBO-rechten.’

De studievereniging begon zich in de loop van de maanden steeds meer te vormen en hierdoor was de oprichting in juni 2010 feit.

Op 15 juni 2010 werd de studievereniging officieel ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder de naam ‘Codex.’ De naam Codex is afkomstig van Codex Justitianus. Dit betekent wetboek in het Latijn.

De studievereniging staat nu bekend als een opbloeiende vereniging die nu niet meer alleen gericht is op studenten van HBO-rechten, maar ook op studenten van de opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening. Een studievereniging die zal leiden tot veel binding tussen de studenten en dat door maar acht oprichters.

De oprichters van studievereniging Codex zijn: Bilal Arbaj, Ozlem Unal, Esther Zaadnoordijk, Niels Buijense, Rianne de Kroon, Kim Brons, Sander de Grunt, Marvin de Vos en Kubra Akdogan.

Onze sponsoren